Träning, träning och åter träning

Vill börja med att varna för ett tråkigt inlägg som enbart handlar om träning. Efter en skön vilodag i måndags så har jag tränat på rejält i några dagar.

I tisdags så stakade jag 3h på banan. Ska jag vara ärlig så tycker jag det är rätt tråkigt att snurra så långa pass på banan men jag tror att det kan vara nyttigt just för att få kuperingen och de branta backarna. Jobb efter lunch o sen löpning och styrka på kvällen.

Onsdagen bjöd på ett fint klassiskt intervallpass med Oskar ute på Frösön. Vi avverkade fem vändor upp till toppen varav intervall 3 och 5 enbart stakning. Magnar var med och skjutsade, tack för det! På kvällen efter jobbet så skejtade jag ett lugnt återhämtningspass på 1.30h.

I torsdags var jag ledig så då passade jag på att köra ett riktigt långpass. Var ute i totalt 5.10h och stakade enbart under de 90 kilometrarna. Stannade halvvägs och köpte en cola och bulle på ica på frösön. Förutom det så drack jag 1,5l sportdryck och åt en energibar, då behövde jag aldrig ens vara i närheten av att gå mig låg, precis som det ska vara.Min niomilarunda.

Igår fredag så tog jag en lugn återhämtningsdag. Sprang i 2h på morgonen mest för att njuta av vädret och få en bra start på dagen. Utöver det så tränade jag inget mer den dagen, det var skönt!

Idag har jag faktiskt kört löpintervaller. Har en runda i sluttningen runt "slalombacken" vid Ösk som jag gillar men i år har det inte blivit ett enda pass där hittils så därför tyckte jag det var på tiden. 6x7min blev det med negativa splits. Härligt väder var det också, det gillar jag!
På eftermiddagen stakade jag i drygt 2h med Anton runt Åsrundan. En riktigt bra träningsdag.

Skrevs den by andreasholmberg i Okategoriserade

Lägg till en kommentar